Araç muayenesi 2918 sayılı Kara yolları Trafik Kanununun 34. maddesi gereğince belirlenmiş olan periyotlarda trafiğe çıkan her aracın mutlaka yaptırmak zorunda olduğu bir işlemdir. Aracın muayenesi sırasında yapılan kontrollerde yolcu ve trafik kurallarına uygun olup olmadığı tespit edilir varsa eksiklikleri tamamlaması için gönderilir. Araçların muayene edilmesi sayesinde aracın kullanım süresi de uzatılmış olduğu gibi ikinci el değeri de bu sayede belirlenmiş olur.
Araç Muayenesi Yapılmazsa Ne Olur?
Girişte de belirttiğimiz gibi her sürücü aracını mutlaka zamanı geldiğinde muayene yatırmak zorundadır. Aksi takdirde trafikte can güvenliğinin riske atıldığı düşünülerek sorumluluğunu yerine getirmeyen araç sürücüsüne cezai işlem uygulanır. Muayenesiz bir aracın trafiğe çıkması yasaktır. Eğer araç muayenesiz bir şekilde trafiğe çıkar ve görevliler tarafından tespit edilirse araç trafikten men edilir. Sürücüye uygulanan cezai işlem neticesinde 3 gün süre verilir ve bu 3 gün içerisinde aracın muayenesinin yapılması istenir. Eğer ki araç trafik polislerine yakalanmadan kendi isteği ile muayene istasyonuna giderse bu durumda işlem farklı olur. Sürücüye burada cezanın geçmiş olduğu zaman dilimine göre faiz işletilmiş olur. Bazı sürücüler araçlarına muayene yaptırmıyorlar ve kendilerine kesilen muayene cezası ile ilgili olarak da araç muayene affını bekliyorlar. Bu affın ne zaman çıkabileceği ise hiç belli değildir bunun için muayene affını beklemek doğru olmaz.
Araç Muayenesi Süreleri
Otomobillerde muayene süresi aracın tipine göre farklıdır. Bunun içinde önemli olan husus aracınızın hangi türde olduğunu bilmeniz gerekiyor. Resmi otomobiller ve türlü römorklar ilk iki yaş sonunda iki yılda bir lastik tekerlekli römorklar ilk üç yaşın onunda üç yılda bir taksi, otobüs, kamyon gibi araçlar ise yılda bir, özel otomobiller iki yılda bir olarak muayene yapılmaları gerekir.
Araç Muayenesi Kaç Gün Gecikebilir?
Yukarıda belirttiğimiz sürelerin dışında araçlar bir gün bile geç muayene girdiklerinde muayene gecikme cezası ödemek durumunda kalırlar. Bu süre içerisinde araçların muayene edilmemesi halinde ise araç trafikten men edilir ve bu da kara yolunda kullanılamayacağı anlamına gelecektir. Yapılan muayene sonrasında araçta herhangi bir eksiklik olursa bu durumda muayene tekrarı istenecektir. Her aracın 3 kez muayene tekrar hakkı vardır.
İyi huylu prostat büyümesi, nasıl idrara çıktığınızı etkileyebilecek bir durum olan büyümüş prostatı tanımlayan tıbbi…
Dalak, karnınızın sol üst tarafında, midenizin yanında ve sol kaburgalarınızın arkasında yumruk büyüklüğünde bir organdır. …
Tüm çocukların zaman zaman ateşi çıkar. Ateşin kendisi genellikle zarar vermez ve aslında iyi bir…
Doğum lekeleri isimlerini basit bir nedenden dolayı alırlar. Bunlar birçok yeni doğan bebeğin cildinde bulunan…
Kırık Kemik Nedir? Kırık, kemiğin bir kısmından veya tamamında meydana gelen acı verici bir durumdur.…
Arı sokması sadece can sıkıcıdır ve ağrıyı hafifletmek için tek gereken evde tedavidir. Ancak arı…
View Comments
Aracımın muayenesi geçmiş fakat muayene randevusunu ancak 18 gün sonrası için alabilirim, yoğunluktan ötürü. Bu durumds trafiğe cıkarsam ceza alır mıyım ?
Ceza alabilirsiniz ama muayene randevu kağıdınız yanınızda olsun. Polise gösterdiğinizde insaflı davranabilir. Ama kanunlar muayenesiz aracın trafiğe çıkmamasını emrediyor.
2020 senesinde almanyada kaldik donemiyoruz, arabamin tuv u temmuz ayinda gecti, arabam evinim bahcesinde duruyor, trafikte degil, galiba buyuk bir olasiliklada bu sene donemeyecegiz,MTV lerini banka araciligi ile yatiriyoruz, prb.bakis aciniz nedir,tavsiyeniz ne olur
Merhaba,
Bankadan yatırdıysanız herhangi bir sorun olmaz. Ama tedbir amaçlı dekontları saklayın derim.
Açıkçası bizler de vergi dairesinden değil de bankadan yatırıyoruz. Ayrıca e-devleten de aracınızın borcu var mı yok mu görüntüleyebilirisiniz.
iyi günler...
Aracının muayenesi 26 eylülde doluyor fakat öğün yoğunluk fazla olduğundan randevu veremediler 2 Elime randevu aldım ceza yermiyim
Merhaba,
17 tl gecikme bedeli ödersiniz.
Aracının muayenesi 12 gün geçmiş ne kadar ceza yerim acaba
Merhaba,
Yüzde 5 cezası var, her ay için. Ama polis çevirmesine girerseniz, bir ceza daha yiyebilirsiniz.
Tuv Türk bir Alman şirketi Türkiyeye gelince soyguncu oluyor Almanyada 3 ay gecikmeli tuv yaptırabiliyorsunuz neden Türkiyede aynı değil yapmayın bunu millete Türkiye soyguncular ülkesimi
Merhaba,
Türkiye'deki yasalar bu şekilde ve bu duruma maalesef biz müdahale edemeyiz.
75 Yaş üstü vatandaşım Pandemiden dolayı gün içerisinde dışarı çıkma yasağı halen devam etmektedir. Arabamın muayenesi 15.02.2021 de doluyor. Arabamın muayenesi geçerse cezai işlem uygulanırmı ne yapmam gerekiyor.
Merhaba,
Cezai işlem uygulanır maalesef. İzin alıp gidebilirsiniz ya da bir yakınınız muayeneyi yaptırabilir.
Merhaba fenni muayene 28 Mayıs'ta bitiyor 29 Mayıs'ta goturdugum zaman gecikmiş uygulaması mi yapılıyor?
26 Mayıs'ta goturdugum takdirde fenni muayene ücretine erken geldi indirimi yapılmıyor mu?
Merhaba,
Muayene gecikirse cezaya girer ama erken giderseniz indirim uygulanmıyor.
Merhaba Aracım mayıs 20'sinde muayene ye girecek fakat sigortası mayıs 27 sinde bitiyor. bu muayenede engel olurmu sigortayı yaptırıp öylemi girmek gerekir?
Merhaba,
Aracınızın sigortası muayeneden sonra bittiği için engel olmaz. Yenisini yaptırmadan gidebilirsiniz.
Merhaba aracımın mayıs 20 sinde muayenesi var sigortaysa 27 sinde bitiyor. Bu muayenede engel olurmu yoksa sigortayı yaptırıp öylemi girmek gerekir
18/05/2021 de aracımın son muayene günü. Aynı gün trafik polisi çevirmede ceza yazdı. Yoğunluktan dolayı 24/05/2021 tarihine randevu alabildik. Aynı güne ceza yazamazsın dedim polise son gün geçerli değil dedi. Sulh ceza hâkimliğine itiraz etsem ceza iptal olur mu? Süre dolmamış nasıl ceza yazılır?
Merhaba,
18,05,2021 e kadar geçerli oluyor muayene. en geç 17 sinde yapılması gerekiyordu.
Bu durumu avukatınıza bir danışın. Kanunlara aykırı hareket edemez polisler ve muhtemelen cezayı iptal etmezler.
İyi akşamlar.
Çağrı merkeziyle görüşmem esnasında edindiğim bilgiye göre, muayene süresi son gün mesai saati bitimine kadar geçerlidir diyorlar. Eğer o sırada randevu almamış olmanız ve saatin geç olmasından dolayı muayeneyi yapamayacağınız kanaati oluştuysa ceza yazmış olabilir diye düşünüyorum. Fakat şahsi düşünceme göre yapılabilecek olan, katı kuralcı olmak yerine sizi muayeneye sevk etmek olmalıydı. İyi günler